Ga naar de inhoud
Logo Omgevingsdienst Flevoland & Gooi en Vechtstreek
  • Actueel

    • Bekendmakingen
  • Thema's

    • Asbest
    • Bouwen
    • Energie
    • Bodem
    • Zwemmen in Flevoland
    • Veiligheid
    • Milieuregels bedrijven
    • Omgevingswet
    • Natuur
    • Toezicht en handhaving
    • Circulaire Economie
  • Over ons

    • Organisatie
    • Missie en visie
    • Bestuur
    • Deelnemers OFGV
    • Documentatie
    • Sociaal jaarverslag
  • Werken bij

    • Vacatures
    • Traineeships
    • Stages
  • Contact

    • Milieuklachtenformulier
    • Contactformulier
    • Melding ongewoon voorval
    • Privacy
Zoeken
  1. Home ›
  2. Contact ›
  3. Milieuklachtenformulier ›
  4. Afhandeling en privacy bij milieuklachten

Afhandeling en privacy bij milieuklachten


Wat gebeurt er na het indienen van een milieuklacht? En, hoe gaat de OFGV om met vertrouwelijke gegevens en privacy? We leggen het hier uit.

Wat gebeurt er na het indienen van een milieuklacht?

Nadat de OFGV uw klacht heeft ontvangen wordt een onderzoek uitgevoerd. De milieu-inspecteur maakt zo nodig een afspraak met u voor aanvullende informatie. Indien nodig wordt de situatie ook ter plaatse bekeken.

Als eerste wordt bepaald of uw klacht gegrond is. Niet iedere vorm van overlast betekent immers dat er ook in strijd met de regels wordt gehandeld. Als uw klacht gegrond is, verzoekt de OFGV de veroorzaker maatregelen te nemen om de overlast weg te nemen. Soms kan een probleem direct worden opgelost, soms duurt het wat langer omdat de veroorzaker meer structurele maatregelen moet nemen. Gedurende dit proces wordt u door ons op de hoogte gehouden van de vorderingen.

Als uw klacht bij een andere instantie thuishoort, bijvoorbeeld de gemeente, de provincie of de politie, geeft de OFGV uw klacht door aan de betreffende instantie.

Vertrouwelijkheid en privacy

Wanneer u, telefonisch of via het milieuklachtenformulier, een milieuklacht indient bij de OFGV, worden uw persoonlijke gegevens vertrouwelijk behandeld en dus niet doorgegeven aan het bedrijf waarover u klaagt. U kunt uw klacht ook anoniem indienen. Uw gegevens zijn dan alleen bij de OFGV en de partner in wiens opdracht wij deze klacht afhandelen bekend. U ontvangt in dit geval geen schriftelijk bericht van de afhandeling.



Delen
  • Delen op Facebook
  • Delen op LinkedIn
  • Delen op Twitter

proclaimer | kwetsbaarheden melden | contact | privacy | toegankelijkheidsverklaring | bejegeningsklacht |

Direct naar | bedrijven | inwoners | overheden |

Twitter
Facebook
LinkedIn